Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ...

"To be or not to be, that is the question"
Στα πλαίσια του Αγγλικού Γραμματισμού, και συγκεκριμένα με αφορμή το περιεχόμενο του κολάζ που δημιουργήσαμε με τα καθημερινά διλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευόμενοι στη καθημερινότητα τους, σκαρφιστήκαμε την ιστορία που ακολουθεί.Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, γεγονότα ή καταστάσεις είναι εντελώς τυχαία. Απολάυστε τη!

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν τέσσερις φίλοι, ο Τάσος, ο Γιάννης, ο Γιώργος  και ο Νίκος που συνήθιζαν να συναντιούνται και να συζητούν για όλα όσα τους απασχολούν.
Ένα πρωινό λοιπόν  που συναντήθηκαν, ήταν και τέσσερις πολύ προβληματισμένοι, ο καθένας για διαφορετική αιτία. Ο Τάσος κρατώντας μια ψαροκεφαλή, αναρωτιόταν, «να βγάλει κανείς τη τσιπούρα από τη φωτιά στο 10λεπτο ή να την αφήσει να ψηθεί παραπάνω, ιδού η απορία». Ο Γιάννης κρατώντας ένα διαφημιστικό φυλλάδιο με μια μηχανή «κούκλα», αναρωτιόταν, «να δώσει κανείς το παπάκι και να πάρει μηχανάκι, ιδού η απορία». Ο Γιάννης κρατώντας έναν λογαριασμό της Δ.Ε.Η, αναρωτιόταν, «να πληρώσει κανείς το χαράτσι ή να μην το πληρώσει, ιδού η απορία». Τέλος, ο Νίκος κρατώντας μια φωτογραφία της καλής του, αναρωτιόταν, «να το πάω το κορίτσι διακοπές ή να μην το πάω, ιδού η απορία».
Την ώρα εκείνη, περνούν δύο περαστικοί από το σημείο που είναι συγκεντρωμένοι οι τέσσερις φίλοι. Οι δύο περαστικοί (Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Σύμβουλος Ψυχολογίας) τους υπόσχονται να τους οδηγήσουν σε ένα μέρος που θα μπορέσουν να δώσουν απαντήσεις στα ερωτήματα τους, και πως θα έχουν την αμέριστη υποστήριξη τους. Οι τέσσερις φίλοι τους ακολουθούν και φτάνουν σε ένα σχολείο, που φαινόταν αλλιώτικο από τ’ άλλα (Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας).
Οι τέσσερις φίλοι κοντοστέκονται και ένα καινούριο δίλλημα τους γεννάται, «να επιστρέψει κανείς στα θρανία ή να μην επιστρέψει, ιδού η απορία». Οι δύο περαστικοί τους βοηθούν να πάρουν την απόφαση να μπουν και να παραμείνουν στο σχολείο αυτό.
Τελικά, ο Τάσος έμαθε στο σχολείο να υπολογίζει το χρόνο ψησίματος της τσιπούρας με τη παρακάτω μαθηματική σχέση:
Χρόνος ψησίματος τσιπούρας = ισχύς θράκας/υπομονή φιλοξενούμενων
(Μαθηματικός Γραμματισμός και Φυσικές Επιστήμες).
Ο Γιάννης με τη σειρά του, στο σχολείο έμαθε για την ανακύκλωση και έτσι απέσυρε το παλιό του παπάκι και πήρε μηχανάκι (Περιβαλλοντικός Γραμματισμός). Τώρα βέβαια που έχει τη καινούρια μηχανή και τον γλυκοκοιτάζουν τα κορίτσια της γειτονίας έχει άλλο δίλημμα «να παντρευτεί κανείς ή να μην παντρευτεί, ιδού η απορία».
Ο Νίκος αυτό που έμαθε στο σχολείο ήταν να κάνει τον Κινέζο κάθε φορά που πηγαίνει στη Δ.Ε.Η ή αν χρειαστεί να τους αρχίζει στα…γαλλικά (Ξένες Γλώσσες).
Τέλος, ο Γιώργος έμαθε να ταξιδεύει μέσα από τη ποίηση και τη λογοτεχνία (Γλωσσικός Γραμματισμός), και να αντιμετωπίζει τη μουρμούρα της καλής του με συζήτηση (Κοινωνικός Γραμματισμός).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου